Regulacja temparatury nawiewu, a słabo chłodząca klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojbass
    Classic
    • 2010
    • 4

    Regulacja temparatury nawiewu, a słabo chłodząca klima

    wczoraj obejcahła mnie stara bejca 530d około 190KM z kreski, ja gaz on gaz, ja stoje on jedzie :roll: na sliskiej nawierzchni oska jest mistrzynią przyspieszania....ale w miejscu :P
  • kamix
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    Regulacja temparatury nawiewu, a słabo chłodząca klima

    W czasie zimy zauważyłem, że zarówno przy włączonej klimatyzacji (mam manualną) jak i bez klimy regulacja temperatury nawiewu działa jakby w dwóch pozycjach, tzn. jak dam na max to bardzo grzeje, a jak lekko przekręcę w lewo i tak aż do samego końca to leci zimne, ale cały czs takie samo, czyli od 18 do 25 stopni leci zimne, a przy 26 stopni gorące. Nie ma nic pośredniego, więc coś tu chyba nie gra.

    Obecnie, przy tych temperaturach klima bardzo słabo chłodzi, leci takie powiedzmy letnie powietrze, a nie zimne. Gorące jest ok.

    Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy oraz nabiłem klimatyzację i nadal jest to samo.
    W czasie nabijania klimy wyskoczył komunikat, o nieszczelności układu (nie zlokalizowana).

    Moje pytanie: czy jest taka możliwość, że klimatyzacja nie działa (lub bardzo słabo) przez np. zepsute pokrętło regulacji temp., czy przez nieszczlność układu?

    Poza tym nie wiem jak mam rozumieć nieszczelność układu, ponieważ ostatnio klima była nabijana rok temu i przez ten rok ubyło z układu ok. 20 g środka od maksymalnego nanpełnienia, więc to nie jest chyba tak duży ubytek żeby kilmatyzacja przestała chłodzić. Może się mylę.

    Proszę o podpowiedzi co można sprawdzić, zrobić, itp.

    [ Dodano: Sob 12 Cze, 10 21:58 ]


    Czy wie ktoś jak się dostać do silniczków sterujących klapkami nawiewu zimne/ciepłe, które znajdują się gdzieś za deską?
    Nie mogę zdjąć tch osłon, które znajdują po obu stronach środkowej konsoli, a mam wrażenie że muszę je zdjąć żeby dostać się do tych silniczków i klapek.

    Komentarz

    • krzys9999
      Classic
      • 2010
      • 9

      #3
      jak się dostać to całkiem nie wiem ponieważ mnie również jeszcze się nie udało .
      Mam problem z zaczepami od góry ale jak puszczają dolne to widać torksy.Cały czas mam na myśli regulatory temp. bo chyba ,że ty dokopałeś się już dalej.
      Natomiast kto wie czy u mnie to też właśnie nie jest problem raz działającej a raz nie klimatyzacji.
      Ja z kolei w porównaniu do twoich objawów zauwazyłem ,że jak się wsłuchać w pracę silniczków to jeśli kręcę pokrętłem reg. temp. do środka do max. i z powrotem do środkowej pozycji to wyraźnie słychać ich pracę , natomiast już w stronę min. czyli tzw. LO już nie słychać ich pracy i w stronę do środkowej pozycji od min. również nic.
      Mogłoby to więc wskazywać na to ,że klima nie pracuje ponieważ nie ma zadanej min. temp.

      Ja u siebie jestem już po etapie wentylatorów ,( mały wrócił do życia) , oraz po kontroli elektrozaworu sterującego (tylko elektr.) no i także sprawdziłem czujnik ( na wysokim ciśnieniu) oraz jego reakcję po wpięciu kostki na piny od właśnie elektrozaworu (czy pojawia się 12V).
      Klima po nabiciu pracuje ale raz jest a raz jej nie ma i jest jakaś dziwna zależność od jazdy wraca tak jakby po ponownym ruszeniu z miejsca lub gdy auto zwolni i znów przyspieszy.
      Co bardziej wskazuje chyba na elektrozawór niz na pokrętło temp. ale wykluczać trzeba wszystko po kolei .

      Komentarz

      • kamix
        Classic
        • 2009
        • 21

        #4
        Zamieszczone przez krzys9999
        Ja z kolei w porównaniu do twoich objawów zauwazyłem ,że jak się wsłuchać w pracę silniczków to jeśli kręcę pokrętłem reg. temp. do środka do max. i z powrotem do środkowej pozycji to wyraźnie słychać ich pracę , natomiast już w stronę min. czyli tzw. LO już nie słychać ich pracy i w stronę do środkowej pozycji od min. również nic.
        Mogłoby to więc wskazywać na to ,że klima nie pracuje ponieważ nie ma zadanej min. temp.
        No właśnie mam praktycznie tak samo. Nie mogę się dostać do tych silniczków sterowania klapkami nawiewów. A myślę, że to jest przyczyną.

        Z początku myślałem, że trzeba do nich podchodzić od strony panelu sterowania, ale po wyjęciu go nic nie ma za nim. Musi być to gdzieś głębiej, prawdopodobnie na środku samochodu w okolicach nóg. Jakby można było zdjąć te boczki tapicerki, które są na bokach konsoli środkowej to pewnie można byłoby je zobaczyć.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          czysty parownik, osuszacz, skraplacz (cały układ to podstawa). właściwa ilość czynnika i oleju w układzie. i jeszcze kilka innych elementów ma wpływ na działanie klimy. jakieś błędy są ( tester w ruch) :?:
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • krzys9999
            Classic
            • 2010
            • 9

            #6
            Po podpięciu pod Launcha był błąd klap ,jeden z silniczków krokowych nie pracował , po skasowaniu ok. klima ładnie ruszyła a dźwięk ich pracy był słyszalny w całym zakresie reg. temperatury.
            Na drugi dzień jednak problem powrócił i znów klima się włącza kiedy zechce.
            Czyli czeka mnie również rozbieranie i próba dostania się do owych silniczków klap.

            Czy może poradziłeś sobie z dostepem do nich a może któryś z kolegów wie po kolei jak się do nich dostać.?

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #7
              kamix, a może powinienes podjechac do elektronika z aso? oni umieja to rozbierać najprawdopodobniej , a jak coś połamią to będzie ich wina.

              Zamieszczone przez kamix
              ostatnio klima była nabijana rok temu i przez ten rok ubyło z układu ok. 20 g środka
              20 czy 200gr :?: 20gr jest wartością niemierzalną przez maszyny do serwisowania klimy , tzn ich różnica błędu jest większa , niedokładne opróżnienie układu itd.

              najprawdopodobniej w obydwu przypadkach nie działaja dobrze lub sie zacinają na wskutek brudu , powypadkowości silniki sterujące klapkami rozdziału powietrza ciepłe - zimne , a klimatyzacje wam działaja ok tylko że przez cały czas zimne jest ogrzewane przez ciepłe powietrze,.

              a tak wogóle to w O2 zaczyna to być coraz częstszym przypadkiem , dziwne bo z golfami V jest raczej spokój.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • kamix
                Classic
                • 2009
                • 21

                #8
                Oczywiście chodziło mi o 200 g

                Byłem w ASO. Trzy godziny grzebali i ustalili: układ jest szczelny, klapki od nawiewów i regulacja są ok. Staneło na tym że prawdopodobnie walnięty jest czujnik ciśnienia lub sprężarka.

                Ciśnienie dochodzi do 9 (barów?) i sprężarka się wyłącza, a powinno dochodzić do 20 - tak mówią w ASO. I potem znowu się załącza i znowu wyłącza.

                Jadę w sobotę w przyszłym tygodniu na dalsze poszukiwanie przyczyny słabo działającej klimy.

                Komentarz

                • Kajtiii
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 291

                  #9
                  To ja mam podobnie w O1 tyle że z climatronic'em. Na automacie w pozycji "zimne" daje zimne ale jak dam już na 18 i wzwyż to napierdziela wrzątkiem. Launch pokazał błąd silniczka sterującego klapami a do tego czujniki temperatury w kabinie pokazywały jakieś niestworzone rzeczy. Przy suficie spoko, 34 stopnie ale ten przy sterowaniu klimą pokazywał około 18. Nie wiem jak to one obliczają żeby utrzymywać temperaturę wewnątrz ale różnice były dość znaczne. Nadmieniam że błędów czujników nie było. Rok temu takiego problemu nie miałem ale od kiedy zszedł śnieg i klima częściej chodzi to mam taki właśnie problem. Rozwiązania nie znalazł do tej pory nikt... :evil:

                  Komentarz

                  • leszekmw
                    RS
                    • 2005
                    • 5356

                    #10
                    kamix, nie rozumiem , to dlaczego nie wymienili Ci czujnika , choćby na próbę :?:
                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                    GVI 1.4TSI
                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                    Komentarz

                    • kamix
                      Classic
                      • 2009
                      • 21

                      #11
                      Nie podmienili, bo nie było akurat auta z którego możnaby było przełożyć. Poza tym już zamykali serwis.

                      [ Dodano: Sro 30 Cze, 10 22:10 ]
                      W jaki sposób można zdjąć osłonę oznaczoną na rysunku jako nr 3 (nr 16 z drugiej strony deski)?

                      Małą śrubę się odkręca, ale trzyma ją po środku to coś co wygląda jak litera T i to chyba na tym T się trzyma.

                      Komentarz

                      Pracuję...